Deprecated: Required parameter $maxLength follows optional parameter $string in /home/public/sites/www.zhenggroningen.nl/wp-content/plugins/pgs-core/includes/helper_functions.php on line 113

Deprecated: Required parameter $maxLength follows optional parameter $string in /home/public/sites/www.zhenggroningen.nl/wp-content/plugins/pgs-core/includes/helper_functions.php on line 374

Deprecated: Required parameter $parent follows optional parameter $field in /home/public/sites/www.zhenggroningen.nl/wp-content/plugins/pgs-core/includes/redux/extensions/image_select/field_image_select.php on line 45

Deprecated: Required parameter $parent follows optional parameter $field in /home/public/sites/www.zhenggroningen.nl/wp-content/plugins/pgs-core/includes/redux/extensions/repeater/field_repeater.php on line 54

Deprecated: Required parameter $parent follows optional parameter $field in /home/public/sites/www.zhenggroningen.nl/wp-content/plugins/pgs-core/includes/redux/extensions/select_image_new/field_select_image_new.php on line 26

Deprecated: Required parameter $parent follows optional parameter $field in /home/public/sites/www.zhenggroningen.nl/wp-content/plugins/pgs-core/includes/redux/extensions/tc_sample_import/field_tc_sample_import.php on line 42

Deprecated: Required parameter $parent follows optional parameter $field in /home/public/sites/www.zhenggroningen.nl/wp-content/plugins/pgs-core/includes/redux/extensions/text/field_text.php on line 17
4 Funky Flavours - Inspirerende en Duurzame kleding Zheng Groningen

We halen onze inspiratie uit alles om ons heen

“4funkyflavours is gestart vanuit de overtuiging dat mode leuker, origineler en kleurrijker kan zijn. Er waren maar een paar merken die zich wisten te onderscheiden op creativiteit en kwaliteit. Hoewel we geen mode-ervaring hadden, inspireerde dit ons om een nieuw spannend merk te creëren. Vaak horen we dat onze ontwerpen op een positieve manier onderscheidend zijn en opvallen door een herkenbaar ontwerp, zonder voorspelbaar te zijn. Dit geeft ons veel plezier en energie om telkens de lat weer net iets hoger te leggen.

Ons handschrift staat bekend om een creatief gebruik van kleur in ongebruikelijke patronen. We houden ervan om een gedurfde mix met verrassende combinaties te creëren. Het is de klant die beslist hoever hij durft te gaan in het dragen van onze creaties. We halen onze inspiratie uit alles om ons heen. Mooie indrukwekkende gebouwen met tegelpatronen, of juist kleine dingen recht voor je neus. Kijk maar eens goed rond, er zijn overal patronen.”

Duurzaamheid

“In 2009 zijn we onze productie gestart in Europa, maar tegenwoordig vindt een groot deel van onze productie plaats in India en China. We verplaatsen de laatste jaren steeds meer productie naar Europa, zonder onze trouwe leveranciers in het Verre Oosten in de steek te laten. We werken vaak samen met kleinere bedrijven waar we echt persoonlijk contact mee hebben. De meerwaarde op het gebied van duurzaamheid, betrouwbaarheid en kwaliteit vinden wij erg belangrijk. We werken veel met dezelfde basisstoffen, zoals single jersey(waar we ook om bekend staan), maar we zijn altijd samen met onze leveranciers op zoek naar nieuwe stoffen.

Het is een illusie te denken dat ons bedrijf 100% duurzaam en ethisch verantwoord kan zijn. Maar het heeft onze constante aandacht en het is een belangrijk onderdeel van onze bedrijfscultuur. Wat onze productie betreft, ons doel is om duurzame producten te maken met een lange levensduur. Ook werken we steeds vaker met gecertificeerde stoffen. Een groot deel van onze collectie is dus ook gecertificeerd. Daarnaast is het onze doelstelling om jaarlijks onze leveranciers te bezoeken, op afgesproken tijden, maar ook op onaangekondigde momenten. We hebben goede contacten met onze leveranciers op zowel zakelijk als persoonlijk vlak. We willen weten waar en hoe onze producten worden gemaakt. Alleen dan kunnen we er zeker van zijn dat dit past bij onze visie van een rechtvaardige en duurzame wereld die we met vertrouwen en trots aan volgende generaties kunnen doorgeven.

Hoewel alom bekend is dat de mode-industrie een behoorlijke voetafdruk heeft, kan het nu iets teveel onder een vergrootglas liggen, waardoor het uiteindelijke doel soms ontbreekt, een onpartijdige blik. Maar als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat vaak niet. We hopen dat mensen steeds kritischer worden en verantwoorde keuzes maken waar prijs niet het belangrijkste onderdeel is. Maar ook als u minder te besteden heeft, moet u kunnen vertrouwen op de beschikbare informatie. Dit is zeker niet altijd het geval, niet in het nieuws, niet op internet, niet in de politiek en helaas niet alle productinformatie. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat dit bij ons wel het geval is.”

SHOP 4 FUNKY FLAVOURS

Wij gebruiken cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. Door deze website te bezoeken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
Artikel toegevoegd!
Dit product staat al in je Verlanglijst!